Vaistų rinkodaros etikos komisija (toliau VREK) nagrinėdama pranešimus dėl pažeidimų vaistinių preparatų reklamoje pastaruoju metu stebi negatyvias tendencijas, skatinančias bereikalingus ginčus tarp farmacijos kompanijų, į tai įtraukiant tiek kontroliuojančias institucijas, tiek sveikatos priežiūros ir pacientų bendruomenes, o tai labai kenkia farmacijos pramonės įvaizdžiui.
VREK nuomone, siekiant viso to išvengti, ruošiant reklaminę medžiagą siūloma laikytis šių esminių principų:
        – Reklamuoti tik savo vaistinį preparatą, o ne teikti neigiamą informaciją apie konkurentą.
        – Reklaminės medžiagos teiginiai turėtų būti maksimaliai tikslūs ir pagrįsti literatūros nuorodomis. Teiginiai ir duomenys turi aiškiai atitikti cituojamą literatūrą. Vengti dviprasmiškų interpretacijų, kai siekiama pateikti tik reklamuojamo vaisto teigiamas savybes, nutylint jo nepageidaujamas reakcijas.
        – Jei yra poreikis turėti vaistinių preparatų lyginamąją reklamą, joje naudoti tik tarptautinius preparatų pavadinimus. Vengti tendencingos tik teigiamos informacijos apie savo vaistinį preparatą ir neigiamos informacijos apie konkurentinį preparatą pateikimo.
Visa tai ne tik prisidės prie Geros rinkodaros praktikos principų įtvirtinimo farmacijos kompanijų veikloje, bet leis ateityje išvengti nepageidaujamų sugriežtinimų vaistinių preparatų reklamos reguliavime.

Vaistų rinkodaros etikos komisijos pirmininkas
Dr. Konradas Vitkevičius